Friday 20 June 2014

Vitamin E Tidak Sesuai Untuk Kulit Berminyak & Berjerawat Dan Cara Mengatasinya

Saya mempunyai banyak parut jerawat yang lama dan baru..muka pon jd gelap klau parut yg dh lame. Kalau parut baru tu kulit muka jadi kemerah-merahan. Jerawat xpernah surut, mungkin juga disebabkan resdung.

Banyak saya bace testimoni dari pelanggan dan pengguna Vitamin E Complex shaklee yang muka mereka makin cantik, licin, gebu, parut jerawat pon pudar dan terus hilang. So saya pun cuba la jugak. Lepas cuba muka saya memang la lembut dan parut pudar tapi jerawat makin meriah naik.

Saya pon dh pening macam mane nak buat. Kalau mcm nie membazir je la saya beli Vitamin E Complex tapi xleh guna. Memang tak puas hati kenapa muka orang lain xde pon naik jerawat, muka saya naik jerawat. So saya pon jadi la detektif conan nak siasat ape sebenarnya yang sy xthu tentang Vitamin E Complex Shaklee nie.



Bagaimana Untuk Mengelak jerawat Naik

Mengikut ape yang saya bace dan study, orang yang mengalami masalah kulit seperti kulit kering, kulit berminyak, mempunyai jerawat yang banyak, jerawat resdung, kulit sensetif dan kulit kombinasi belum boleh mengamalkan vitamin e lagi.

Kulit bermasalah tersebut mesti mengambil GLA Complex terlebih dahulu untuk mengimbang hormon dalam tubuh. Mereka yang mengambil Vitamin E Complex naik jerawat itu adalah disebabkan oleh hormon dalam tubuh tidah stabil.



Namun, saya juga ada terbace boleh mengambil Vitamin E Complex bersama - sama dengan GLA Complex.  Jadi saya memilih untuk mengambil kedua-duanya serentak. Sebab xsabar nk kulit glowing kan. Sebelum amik GLA Complex,  ada jerawat besar di dagu, lepas makan je GLA Complex dengan Vitamin E Complex serentak, bangun pagi esok jerawat dah surut dan xsakit langsung, macam xde ape2.

Alhamdulillah selepas seminggu seminggu consume Vitamin E Complex dan GLA Complex jerawat didahi dan dagu makin surut, xde lagi terbonjol sane sini. Lagi satu saya tambahkan ESP sebelum tido jgk.

Melalui pengalaman boleh saya rumuskan bahawa betapa pengtingnya untuk kita tahu cara vitamin itu berfungsi.

Jangan terlalu cepat menyalahkan vitamin, sedangkan cara pengambilan kita yang salah. Pasti ada sebab mengapa vitamin yang kita ambil tidak berkesan, malah ada yang sehingga memudaratkan diri sendiri pula.


Berminat untuk mencuba sebarang produk Shaklee? Anda boleh hubungi saya di:


No Tel:-014-5340123
COD area: Pantai Dalam, University Malaya, Petaling Jaya Seksyen 14, Bangsar, Brickfield, Mid Valley, Abdullah Hukum


Untuk seluruh Malaysia, pengeposan akan dilakukan melalui Pos Laju. Consultation akan diberikan kepada semua pembeli.



No comments:

Post a Comment