Monday 20 October 2014

Membace Novel Merupakan Hobi dan Kegemaran Saya Yang Terlalu Obses

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Hari ini saya nak kongsikan dengan anda semua apa hobi dan kegemaran saya yang telalu Obses sangat. U'olls pun mesti ada hobi dan kegemaran masing-masing kan? Macam saya, hobi dan kegemaran saya yang terlalu obses ialah membaca novel. kalau boleh baca novel, tak makan pun tak apa. berhenti kejap untuk mandi dan solat. Pastu sambung balik sampai la novel tu habis. 




Punca yang menyebabkan saya terlalu obses dan menjadi hobi dengan membaca novel ialah disebabkan novel "Adam Dan Hawa". Dulu saya langsung tak minat membaca, nak-nak kalau buku tu tebal-tebal, memang buku yang baca saya sebab last sekali meti tertidur. tapi bila start je baca novel hasil karya "Aisya Sofea" nie, memang menarik dan boleh menghayalkan..hahaha..
dan dari situ lah bermulanya titik permulaan saya obses dengan membaca novel.




Lepas dah baca banyak hasil karya "Aisya Sofea", mula la rasa nak tukar angin try baca novel karya orang lain pulak. Dan yang menjadi pilihan adalah "Siti Rosmizah" dan Novel pertama hasil karya beliau yang saya baca ialah "Andai Itu takdir". ternyata beliau merupakan seorang penulis yang sangat hebat yang mampu membuat pembaca merasai dan mendalami watak dan jalan cerita tersebut. Setakat ini, novel karya beliau yang saya baca, semuanya mengalirkan air mata..huhuhu. memang betul beliau pandai memainkan watak dalam setiap novelnya.




Antara sebahagian kecil hasil karya beliau yang telah saya khatamkan dan khatam berualang-ulang kali.











Tapi yang sedihnya baca novel nie bila dah nak habis baca. Part nie saya akan melambat-lambatkan pembacaan sebab tak nak habiskan lagi ceritanya..huhu. And of course 2 atau 3 hari lepas baca sesebuah novel, stil lagi teringan cerita tu dan belek-belek lagi part yang best-best.. hehe.

Ok, sampai sini je perkongsian saya mengenai hobi dan kegemaran saya yang obses iaitu membaca nonvel. Kita jumpa lagi di lain entri dengan tajuk dan perkongsian yang lebih menarik. Assalamualaikum..



Anda memerlukan Vitamin / Supplement Shaklee? Anda boleh hubungi saya di:

FB: Ai Mun Amanina Pengedar Shaklee KL dan Selangor
No Tel:-014-5340123
COD area: Pantai Dalam, University Malaya, Petaling Jaya Seksyen 14, Bangsar, Brickfield, Mid Valley, Abdullah Hukum


Untuk seluruh Malaysia, pengeposan akan dilakukan melalui Pos Laju. Consultation akan diberikan kepada semua pembeli.

No comments:

Post a Comment